Zo werken wij



VEWO Tuin & Erf streeft ernaar uw online aankoop zo snel en zo gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. Op deze pagina leggen we uit hoe wij te werk gaan. Heeft u een aanvullende vraag of opmerking? Neem dan telefonisch contact op: +31 (0)6 15471413 of maak gebruik van het contactformulier op onze contactpagina.

1. Het bestelproces

Een bestelling plaatsen en afrekenen gaat bij VEWO Tuin & Erf heel eenvoudig. Hieronder worden de te volgen stappen uitgelegd.

STAP 1: De hoeveelheid bepalen
Heeft u het juiste product gevonden? Vul dan de gewenste hoeveelheid van het product in bij "Aantal” en druk vervolgens op "bestellen".
STAP 2: Het product in de winkelwagen plaatsen
Heeft u de juiste hoeveelheid berekend en wilt u het artikel bestellen? Klik dan op de groene "Bestellen" knop.
STAP 3: Verder winkelen, afrekenen of eerst een offerte aanvragen
  • Wilt u nog verder winkelen? Klik op "verder winkelen" of maak een keuze in het hoofdmenu. Uw winkelwagen blijft bewaard.
  • Wilt u nog niet direct bestellen, maar liever eerst een offerte ontvangen? Klik op "Contact"
  • Wilt u uw bestelling afronden en afrekenen? Klik dan op "Bestel deze artikelen" 
STAP 4: Afrekenen
1. Uw persoonsgegevens 
a) Vul uw gegevens in, bepaal het afleveradres en klik vervolgens op "Ga verder"
2. Betaalmethode
Kies een betaalmethode.
3. Controleer uw bestelling
a) Controleer de inhoud van uw bestelling.
b) Plaats een vinkje als u akkoord gaat met de algemene voorwaarden (klik op het vierkante vakje)
c) Klik ter slot op "Definitief bestellen".
4. Verzendmethode
a) De verzendmethode is afhankelijk van de betreffende producten en bijbehorende leverancier(s) en wordt automatisch ingevuld. 
b) Als u een opmerking wilt plaatsen bij de bestelling dan kan dat in het veld "Opmerkingen (transportinstructie)".
5. Betalen
Afhankelijk van de gekozen betaalmethode wordt u nu door het betaalsysteem geloodst. Wanneer uw betaling succesvol is afgerond ontvangen wij automatisch een bevestiging. Uw bestelling wordt direct in gang gezet.
 

2. Bezorging

VEWO Tuin & Erf bezorgt in heel Nederland. Veel producten worden rechtstreeks vanaf de fabrikant geleverd. Voor het bezorgen van overige bestellingen zetten we het eigen wagenpark in of maken we gebruik van betrouwbare vervoersmaatschappijen. Veruit de meeste bestellingen worden binnen 2 werkdagen op locatie bezorgd. De uiterste levertermijn bedraagt echter 30 dagen. Wanneer het bezorgen van uw pakket langer zal duren dan 5 werkdagen wordt u vooraf op de hoogte gebracht.

2a. Zeeland en de Waddeneilanden
Voor transport naar bepaalde delen van de provincie Zeeland en voor transport naar de Waddeneilanden gelden transporttoeslagen. Vanwege het locatie specifieke karakter van deze extra transportkosten worden deze niet vooraf in de winkelwagen kenbaar gemaakt, u wordt hierover achteraf geïnformeerd.
2b. Bezorgkosten
De kosten voor het bezorgen van uw bestelling kunnen variëren. De hoogte van de bezorgkosten hangt af van de leverancier van het gekozen product. Zo kost het bezorgen van artikelen uit de bouwshop bijvoorbeeld € 15,- maar kost het bezorgen van een vracht betonklinkers € 75,-. in het winkelmandje geven we u een overzicht van de totale kosten van uw bestelling.
2c. Levering met grote vrachtwagens
In veel gevallen leveren wij met grote vrachtwagens met een lengte van 18 meter of langer. Grote vrachtwagens kunnen niet overal probleemloos lossen, maar levering met een kleine vrachtwagen is in veel gevallen wel mogelijk. Woont u, bijvoorbeeld, in een smalle straat, in een (winkel)centrum of is de toegangsroute slecht toegankelijk, dan is het verstandig dit aan ons kenbaar te maken! Tijdens het afrekenen, bij “Controle” kunt u een opmerking meegeven aan uw bestelling.
2d. Deellading
In de meeste gevallen wordt uw bestelling samengevoegd met andere bestellingen om zodoende tot een rendabele vracht te komen. De transporteur behoud zich het recht voor om tot het laatste moment de route te wijzigen. Hierdoor is het voor ons niet mogelijk om een specifiekere levertijd te noemen dan in de e-mailbevestiging staat vermeld.
2e. Markeren losplaats
In veel gevallen is het niet noodzakelijk dat u aanwezig bent tijdens het lossen van uw bestelling. Wanneer u een voorkeur heeft voor een specifieke losplaats, dan kunt u die plaats afbakenen door middel van een lint en/of bordje. Let wel; de definitieve losplaats is te allen tijde ter beoordeling van de chauffeur.


3. Betalen

U kunt uw bestelling bij VEWO Tuin & Erg gemakkelijk en snel betalen doormiddel van de meest gebruikte betaalmethoden. iDeal is in Nederland de meest gebruikte online betaalmethode, maar u kunt ook kiezen voor bankoverboeking. Voor de beveiligde afhandeling van uw betaling maakt VEWO Tuin & Erf gebruik van de online betaalservice van CCV Pay.


4. Retourneren

Zijn de goederen die u ontvangen heeft toch niet helemaal naar wens, dan kunt u uw bestelling in de meeste gevallen retourneren of omruilen. Artikelen die speciaal voor u op maat zijn gemaakt of speciaal voor u zijn besteld kunnen niet worden geretourneerd of omgeruild. Aangezien we in veel gevallen afhankelijk zijn van vrachtvervoer dient u uw retour of omruilverzoek altijd vooraf aan te melden bij onze afdeling klantenservice. U ontvangt vervolgens van ons de benodigde informatie en instructies. Uw retour- of omruilverzoek dient zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen bij ons aangemeld te zijn. De transport- en/of handlingkosten van het retourneren of omruilen komen voor uw rekening.
  • Retourneren of omruilen kan nagenoeg altijd;
  • Uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst aanmelden;
  • Vooraf aanmelden is verplicht;
  • U ontvangt van ons de benodigde informatie en/of instructies;
  • Transport- en handlingkosten zijn voor rekening van de klant.

5. Service en Contact

Heeft u een vraag, een opmerking of een klacht, neem dan contact op met een van onze medewerkers via telefoonnummer +31 (0)6 15 47 14 13. Wij zitten op werkdagen van 8.00u tot 17.00u voor u klaar om u zo goed mogelijk te informeren. Is uw vraag minder dringend? Dan kunt u ook gebruik maken van het contactformulier op onze contactpagina. Uw vraag via het contactformulier wordt binnen 2 werkdagen beantwoord.
6. Voorwaarden
Zoals bij elke transactie, online én offline, gelden er bepaalde voorwaarden. We hebben geprobeerd de geldende voorwaarden zo helder mogelijk te formuleren. Klik op een van de onderstaande links en bekijk de voorwaarden: